czwartek, 10 lutego 2011

Archiwizacja poczty elektronicznej (dla Outlooka 2003 i 2007)

Wielu z nas na pewno zdarza się formatować dyski dla uporządkowania komputera, usunięcia z niego dużej ilości śmieci bądź też czasami przyśpieszenia działania naszej maszyny. Zazwyczaj wtedy zgrywamy wszystko na płytki, pendrive'y, lub specjalnie do tego stworzone dyski. Jednak powstaje pytanie jak zgrać pocztę, a szczególnie gdy mamy posegregowane kontakty według zakładek. Jak robimy to na prywatnym komputerze to strata e-maili może jeszcze nie być dla nas tak bolesna, ale co wtedy jak prowadzimy własną działalność gospodarczą, bądź też informatyk w pracy złamał nogę i nie wiadomo kiedy wróci ze zwolnienia lekarskiego.
Ja kiedyś miałem przygodę z pewną pracą i tam doszło do sytuacji że musiałem sam zgrać własną pocztę, ale kompletnie nie wiedziałem jak to zrobić. Postanowiłem sobie że zaplanuję cały ten proces za pomocą wiedzy nabytej w wyszukiwarce google. Wtedy natchnąłem się na pewien zonk, a mianowicie znalazłem gdzie jakie jest rozszerzenie pliku odpowiadającego za pocztę, gdzie się ten plik znajduje i byłem szczęśliwy że będę miał swoją pocztę z powrotem.
Ale po całej operacji formatowania dysku i zainstalowaniu Outlooka przyszedł czas  na podłączenie poczty. Wtedy otworzyłem  zakładkę  plik i zobaczyłem w tej zakładce napis Importuj lub eksportuj. Więc bez zastanowienia się kliknąłem tam potem klikałem w to co wydawało mi się najważniejsze i dałem dalej. To był największy błąd bo to się robi trochę inaczej ale jak to dojdziemy do tego później. Na szczęście obyło się bez konsekwencji ale emocji trochę było.
Teraz zaczniemy od początku:
Plik w którym zapisana jest poczta posiada rozszerzenie  pst. Plik poczty pst znajdziemy na dysku systemowym. Od razu mówię że plik AppData domyślnie jest ukryty. Oto ścieżka:
dysk systemowy:\użytkownicy\ Imię Nazwisko\AppData\Local\Microsoft\Outlook
Z tej lokalizacji można zgrać plik. Po wykonaniu wszystkich czynności dotyczących przeinstalowywania systemu oraz instalowania programu Office zgrywamy plik pst tam gdzie był. Otwieramy Outlook?a i go konfigurujemy. Po konfiguracji patrzymy że nasza skrzynka pocztowa jest pusta a plik zgraliśmy. W Outlooku wchodzimy w zakładkę plik i klikamy zarządzanie plikiem danych. Pojawia nam się okno w którym klikamy dodaj, pojawią nam się pliki lub plik w zależności od ilości plików .pst, wybieramy odpowiedni plik klikamy ok i gotowe.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz